האור שבקצה החרדה – כיצד ניתן לשלוט ולטפל בחרדות?

האור-בקצה-החרדה

בקליניקה שלי,

אני נחשפת יותר ויותר לאנשים נורמטיביים שחווים חוויה של חרדה . ​

זה בדרך כלל "תוקף אותם" והם "לא שולטים על זה".

חרדה, יכולה להגיע בכל מיני דרכים : דפיקות לב, נקישות שיניים, זיעה, רעידות, חולשה וקשיי הירדמות. בעת החרדה עצמה שלוקחת דקות בודדות, אותו "התקף" הקושי שלו מתואר כעצום, החוויה היא לעיתים עד בלתי נסבלת.

בעת החרדה, המטאפורה היא סוג של עולם, חשוך, מפחיד, מאיים, כמו חדר חשוך, סגור, ונעול שהאדם רק רוצה לברוח ממנו וכמה שיותר מהר. כמי שחוותה פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים קשה בחייה, וחרדות פשוטות ולמדה לשחרר אותם אל העבר שלה. וכמנחת NLP שחלק מההתמחות שלה זה לטפל בחרדות וטראומות אני יודעת לספר לכם את הדבר הבא…

החרדה איננה תוקפת, החרדה גם איננה שולטת בנו, החרדה איננה רגש, והחרדה עתידה להיות איננה. טכניקות ה NLP מאפשרות חיים משוחררים מפחד, הנחייה נכונה ומדויקת יכולה לאפשר לך לחיות את החיים הנורמטיביים שאותם תמיד הכרת ואפילו משודרגת יותר.

ועכשיו אני רוצה לתת לך קצת מידע:

כאשר אדם חווה חרדה, זהו אינו רגש, זהו עוררות יתר של האוטונומיה של הגוף. כל אדם יש לו דופק בלב, וכל אדם יש לו זיעה, ולכל אדם יש מערכת עצבים בגוף, ועוד…

כאשר אדם חווה חרדה, הוא בעצם חווה עוררות יתר של האוטונומיה של הגוף, דופק הלב מוגבר, הזיעה מתגברת, רעידות הגוף מערכת העצבים מתגברים, וחוויות נוספות, כל אחד בצורה שונה. ברוב המקרים בפעם הראשונה אנשים חשים שהם עומדים לקבל התקף לב או עומדים למות ומגיעים למיון ואז משתחררים הביתה באבחנה של חרדה.

ומדוע זה קורה?

המח שלנו אינו יודע להבדיל בין זיכרון לדמיון, וכאשר אנו חושבים על הפחד שלנו, ואנחנו בעצם מדמיינים את מה שעלול לקרות, או חושבים את אותם מחשבות שליליות, המח חווה את החוויה כאילו הוא שם. ואז העוררות יתר של האוטונומיה של הגוף פועלת.

איך ניתן לשלוט על זה?

טכניקות ה NLP מאפשרות מגוון טכניקות לשינוי המיצג הפנימי וזיהוי נקודות השורש בהן צריך לטפל ולגעת. אם גם אתם חווים חרדה, אל תישארו לבד, יש אור בקצה החרדה. קחו אחריות ותטפלו בשורש הבעיה, וחזרו לחיים נורמטיביים, פעילים ומשודרגים. ואני מתחייבת להנחות אתכם בדיוק יתרה לתוצאה הרצויה, לשלוט על החרדה.